Některým ženám se „podaří“ otěhotnět „omylem“, ale většina párů se na rodičovství připravuje, což je samozřejmě mnohem lepší a zodpovědnější varianta, protože můžete úpravou životního stylu pomoci nejen početí, ale hlavně připravit ideální podmínky pro miminko, které ve vás dalších devět měsíců poroste a bude závislé jen na vašem těle. 

Pokud s partnerem/manželem plánujete početí, je samozřejmě vhodné znát váš zdravotní stav, včetně případných dědičných nemocí, na což se vás v případě otěhotnění váš lékař bude podrobně vyptávat.
Při plánování miminka je samozřejmě vhodné znát své plodné dny, ale i tak je dobré se na tyto dny neupínat, aby se neztratila radost z blízkosti partnera a z plánovaného otěhotnění se nestal jen sprint za miminkem. Plodné dny si můžete spočítat na mnoho kalkulačkách na internetu, v zásadě platí, že nejplodnější jste uprostřed mezi dvěma menstruacemi, tedy mezi 10 – 17 dnem od začátku menstruace. 

Tělo je ideální připravovat tři měsíce před plánovaným početím. Ženy kuřačky by rozhodně měli skončit se svým zlozvykem, dále je vhodné se vyhýbat alkoholu, omezit spotřebu kofeinu a cukru a nepřehánět konzumaci bylinných čajů.
Důležitá je i životospráva, dbát na vyvážený příjem zeleniny, ovoce, masa, ryb a mléčných výrobků. Při plánování miminka a poté i během těhotenství je lepší vynechat konzumaci jídel ze syrového masa, jako je například tatarák a vyhnout se plísňovým sýrům. Syrové maso je vhodné vynechat kvůli možnosti nakažení salmonely a plísňové sýry z důvodu, že použitá ušlechtilá plíseň je sice zdravotně nezávadná, ale nevylučuje nepozorovaný nárůst jiných, více nebezpečných druhů plísní, které mohou produkovat toxické látky.
PŘED POČETÍM JE NUTNÉ UŽÍVAT 0,4-0,8mg folátů (kyselina listová neboli metylfolát), i proto, aby miminko mělo vše potřebné pro správný vývoj bez vývojových vad!  Je to vitamín, který patří do skupiny B-komplexu. Jejím úkolem je napomáhat dělení buněk, čímž podporuje růst plodu a tvorbu červených krvinek a předchází tím různým vadám plodu. Kyselina listová je obsažená v játrech, ledvinkách, listové zelenině (například špenát), v chřestu, brokolici nebo růžičkové kapustě. Důležité je ale myslet na to, že není v našich možnostech jen stravou každý den pozřít dostatečné množství kyseliny listové, proto lékaři všem ženám, které plánují těhotenství či jsou již těhotné, doporučují kyselinu listovou doplnit vhodnými preparáty, například SUPERFOLINEM 1.

Jelikož nadváha může zvyšovat riziko vysokého tlaku a preeklampsie je vhodné se pravidelně hýbat, nikdo po budoucích maminkách samozřejmě nechce, aby se honily ve fitness centru nebo běhaly maraton. Cvičení ve formě jógy, pilates, strečinku, rychlé chůze či plavání vám ale pomůže se zesílením svalů v dolní části zad, břicha, nohou, což tělu umožní lépe se vypořádat s požadavky těhotenství. 

Ano budoucí tatínkové se nevyhnou určitým omezením či doporučením. Je vhodné se vyhnout pobytu v sauně či parní lázni, vysoká teplota má totiž negativní vliv na tvorbu spermií. I pánové by se měli vyhnout kouření a omezit alkohol a je vhodné zvýšit příjem vitamínu C, zinku, selenu, vitamínu E a B. Tyto vitamíny mají vliv na zvýšení tvorby a kvality spermií.

Poslední rada či doporučení se občas dodržuje nejhůře. Je vhodné nepropadat smutku, když místo pozitivního těhotenského testu se dostaví menstruace. Málokterému páru se podaří otěhotnět na „první dobrou“, většina párů se těší z radostné noviny až do roka od začátku „snažení“. Přece jen psychika je mocná a je lepší si udržovat pozitivní přístup a užít si poslední chvíle, kdy jste jen dva.